3.ZADANIA


Waszym zadaniem będzie zaprojektowanie podstrony do strony internetowej Waszej szkoły ,na której każdy będzie się mógł dowiedzieć ,jakie prawa ma konsument i jakie instytucje bronią praw konsumentów.
Prezentacja w formie podstrony internetowej powinna mieć charakter informacyjno-ostrzegawczy. Mógłby się na niej znaleźć np. prawidłowo wypełniony formularz reklamacyjny. Fajnie gdyby miała ciekawy i zachęcający tytuł np. ”10 przykazań szczęśliwego konsumenta”. 
Efektem Waszej pracy może być również ogłoszenie konkursu na stronie internetowej szkoły np. pt. ” Przygody młodego klienta”. Wszystko zależy jednak od Waszej pomysłowości i inicjatywy. Moje przykłady tytułów to tylko propozycje ,które oczywiście można zmienić.
Wykonana przez Was podstrona będzie prezentowana i omawiana na forum klasy przez ok. 5 min. (następne 3 min. to czas na odpowiedzi na pytania i dyskusję).
Dlatego powinniście być do niej przygotowani. Przed Wami do wykonania zadania, które będą od Was wymagały:
  • Zdolności prawniczych
  • Selekcjonowania informacji
  • Umiejętności korzystania z wielu źródeł
  • Analizy danych
Informacje do poszczególnych zadań znajdziecie w zakładce pt. „Źródła”. Zachęcam Was również do samodzielnego  szukania materiałów do tematu.

Zadania do opracowania
  1. Zdefiniowanie pojęcia konsument, dzieląc go wdł. polskiego prawa na 3 grupy (dzieci poniżej 13 roku życia,młodzież między 13 a 18 roku życia i grupę powyżej 18 roku życia)
  2. Przedstawinie najważniejszych praw konsumenta np.: jak zwrócić uszkodzony lub niepełnowartościowy towar, jak poprawnie wypełnić formularz reklamacyjny, jak bezpiecznie zawierać umowy.
  3. Wymienienie najważniejszych organizacji konsumenckich ,które bronią praw konsumenta: ich adresów internetowych, numerów telefonów, dni i godzin funkcjonowania (nie zapomnijcie o infolinii konsumenckiej!).
  4. Jakie obowiązki ma sprzedawca? (zwróćcie uwagę na dość istotny problem   dot. instrukcji i języka, w którym jest napisana oraz wyjaśnijcie pojęcie gwarancji).
  5. Czego powinna dotyczyć wiedza o produkcie i producencie? (cena, paragon, etykieta, symbole, oznakowanie produktów).
  6. Kiedy występuje niezgodność towaru z umową i jeżeli występuje, co w tej sytuacji powinien zrobić sprzedawca?
  7. Co oznacza świadomy wybór towaru? (informacje o produkcie, GDA - wskazane dzienne spożycie)
  8. Jakie produkty lepiej wybierać - polskie czy zagraniczne, czym się sugerować, co sądzisz o produktach chińskich?
Jeżeli  chcecie się dowiedzieć, w jaki sposób będziecie oceniani, zapraszam do zapoznania się ze stroną pt.”Ewaluacja”.