2.WPROWADZENIE

W życiu człowiek występuje w różnych rolach, obecnie jesteście uczniami i nastolatkami. W sferze publicznej funkcjonujemy jako obywatele, a jednocześnie konsumenci. Rodzice i szkoła starają się wyposażyć Was nie tylko w wiedzę, ale i w umiejętności radzenia sobie w społeczeństwie informacyjnym i obywatelskim. Od dziecka podlegacie prawom wolnego rynku. Czasem jakaś rzecz, wyjazd, dostęp do jakiejś usługi są dla Was tak ważne, że jesteście gotowi zamęczać o to rodziców. Warto się wówczas zastanowić, co jest ważne w życiu - posiadanie dóbr czy inne wartości, takie jak zdrowie, przyjaźń, miłość, uczciwość.
Realizując następne etapy projektu dowiecie się:
  • W jaki sposób może sobie radzić młody konsument?
  • Jakie są mechanizmy wolnego rynku?
  • Jakie prawa ma kupujący, a jakie producent czy sprzedawca?
Nie zamierzam Was jednak straszyć ani demonizować rynku, chcę abyście byli konsumentami świadomymi, rozsądnymi i aby zakupy sprawiały Wam przyjemność. Życzę Wam abyście po zrealizowaniu tego projektu, stali się tzwn.prosumentami – czyli aktywnymi konsumentami , którzy mają większą świadomość przy podejmowaniu decyzji zakupowych i wpływają swoimi wyborami na wyższą jakość sprzedawanych produktów.